Doorzoek deze site: Wat zijn wij aan het doen?
15 november 2007 Aan het eten, in de Grote Blauwe Doos. Omdat het eten er uitstekend is, voor onbedaarlijk weinig. Staart u niet blind op de gehaktballetjes: de dooie vis is er ook uitstekend, en ik kan de clubsandwich aanbevelen. Dingen waar ik, qua prijs-kwaliteitsverhouding, niet tegenop kan koken. Wel lastig: het pand weer verlaten zonder iets anders dan eten te kopen. En dat is natuurlijk ook precies de bedoeling. Trouwens. Grappig is dat, niet? Dat Nederland, Máxima voorop, de eigen identiteit zoekt, en niet kan vinden, terwijl die er zo overduidelijk is. En dat een Zweedse marketeer dat dan wèl feilloos in de peiling heeft. U vraagt mij naar de verbindende factor, tussen Nederlanders? Ik geef u de Grote Blauwe Doos. Is dat erg? Welnee, dat is fan-tas-tisch! Want dat betekent dat wij verder op weg zijn naar het goede soort van globalisering dan ik zelf had durven hopen. Ik had het nooit mooier kunnen zeggen. 'Home is the most important place in the world.' De Grote Blauwe Doos verbindt (met het enige boek dat beter verkoopt dan de bijbel) de wereld! Trekkies unite, and eat at Ikea's! Live long, and prosper. |
Eerdere afleveringen: Back | Forward | Home | Mail |