Doorzoek deze site: Wat zijn wij aan het doen?
23 september 2008 Hartgrondig aan het vloeken. En het gaat weer over de Postbank. Die gaat samen met INGbank (goed). Daardoor vindt er een samenvoeging van systemen plaats (goed). MAAR DAARDOOR WORD IK ZOJUIST BIJ INLOGGEN OP MIJN ZAKELIJK INTERNETBANKIEREN MET EEN SCHERM GECONFRONTEERD DAT ZEGT 'U gaat nu uw zakelijk- en privé-internetbankieren ontkoppelen'. Gaat. Niet: "Wilt u alstublieft?". Dan had ik trouwens inderdaad "Ik wil niet" geantwoord, omdat het gebruiksgemak er ernstig van achteruitspringt. Naspeuren in de online FAQ leert dat het kan en mag en men op termijn het ongemak hoopt te verhelpen. Vooruit dan maar weer. Maar nou komt het. Ik moet voor mijn privé-internetbankieren vervolgens een nieuwe logincombi aanmaken zodat voortaan apart op beide varianten van internetbankieren kan worden ingelogd. Snap ik. Doe ik. Vervolgens, echter, wordt die nieuwe combinatie (na accepteren van de invoer ervan door het systeem) wèl bij inlogpoging doodleuk geweigerd door het systeem. Waardoor ik mijn privé-internetbankieren dus niet inkan. En omdat ik dat 3x probeer wordt mijn toegang officieel geblokkeerd (niet tot mijn zakelijk internetbankieren dus, dat werkt nog steeds, met de oude logincombi). Dat maakt niet uit, want ik kon er dus toch al niet in. Maar dan zou je normaal hoofdschuddend denken "Wat een losers; ze kunnen ook niks" en gewoon een nieuwe combi aanvragen. Dan komt de gebruikersnaam per post en moet je het wachtwoord op het postkantoor (wel hopen dat dat niet opgedoekt is) ophalen, weet ik uit eerdere ervaring. MAAR DAT KAN IK NU NIET DOEN OMDAT IK DAN EEN NIEUWE COMBI ZOU AANVRAGEN VOOR MIJN ZAKELIJK INTERNETBANKIEREN. En die werkt nou juist prima. Dus hier komt een duur (een 0900-nummer van 10 ct. per minuut namelijk) helpdeskproject aan, zodat de Postbank WEER verdient aan haar EIGEN ONVERMOGEN. Vraagt u zich nog af waarom in wapendragende landen wanhopige mensen in het wilde weg om zich heen schieten? Ik niet, hoor. UPDATE (30.09) Mij blijkt dat ik dom lijk. Inmiddels, inderdaad dat dure heldesktraject verder, leer ik dat ik wel degelijk apart voor mijn particulier nieuwe codes kan aanvragen. Maar dat blijkt pas na de link naar wijziging en dan nog impliciet, daar ik daar per rekeningnummer kan aanvragen en dus het systeem autodetecteert. Slecht gedaan! Maar toch dank, dan weer. Kutbank. |
Eerdere afleveringen: Back | Forward | Home | Mail |