Doorzoek deze site: Wat zijn wij aan het doen?
13 juli 2007 Hun hebben het weer gedaan. De Taliban hebben luitenant Tom Krist gedood. Is dat minder erg dan de vorige keer? Nee. Mijn condoleances aan familie en nabestaanden. Ga ik ervan twijfelen, aan een missie die ik terecht acht? Nee. Niets is perfect, en veel zal niet goed zijn, maar van Taliban die doen wat Taliban doen word ik niet radelozer, maar vastberadener. DAARNAAST. AANNEMER MOLEMAN. Moleman Infra B.V. legt momenteel, in het kader van het project 'Nieuwe Energie' (een project van Fortress, eerder van het daardoor overgenomen Maeyveld, dat het weer over had genomen van Erik de Vlieger's IMCA) een straatje aan op het EBH-terrein, voor mijn deur. Prima allemaal. Maar aannemer Moleman heeft niet het fatsoen dat aannemer Deurwaarder (die om de hoek appartementen bouwt) wèl heeft: mij per brief te informeren over de consequenties die dat heeft voor mijn alhier gevestigd bedrijf, alsmede mijn alhier zijnde woning. Die consequenties zijn:
En als ik over de ontstane situatie dan ga klagen bij uitvoerder Moleman, immers uitvoerder waarheen alle andere mij verwijzen, kijkt die me verbijsterd aan en vindt-ie, overduidelijk, dat ik niet zo moet zeuren. Daar kan ik niks tegen doen, omdat zelfs Handhaving van de Gemeente Haarlem, die normaliter gaan over dit soort zaken, niets kan doen, omdat dit gebied zolang de bouw duurt geen openbare weg meer, maar persoonlijk terrein van projectontwikkelaar Fortress is. Ik vraag mij niettemin af of dat wel zo is zolang ik op een officieel adres woon waarvoor ik keurig ozb en verontreinigingsheffing betaal, en ben van zins dat juridisch uit te zoeken. Maar IK ben NIET verbaasd, dat mensen soms hun zelfbeheersing verliezen, tegenover dit soort bedrijven (en tegenover buschauffeurs, die dezelfde schofterige arrogantie met regelmaat tentoonspreiden). Je kunt wel roepen dat dat niet hoort, je zelfbeheersing verliezen - maar volgens mij zou er EERST eens even gewerkt moeten worden aan een maatschappij waarin men doet wat hoort, namelijk zorgen dat er niets is om je zelfbeheersing over te verliezen. DAARNAAST. DIGITENNE. Ik kocht mij ooit Digitenne, omdat waar ik woon geen kabel ligt, en niet schijnt te kunnen komen. Werkte prima, behalve dan dat BBC1 en 2 niet tot de mogelijkheden behoorden (maar dat was en is de schuld van de BBC die niet schijnt te beseffen dat er buiten het UK ook nog mensen zijn die geïnteresseerd zijn in het nieuws uit en vanuit de Britse oog-hoek, en dus de buitenwereld alleen nog wensen te voorzien van het slechtste dat ze te bieden hebben, namelijk alles min de docu's en het nieuws via BBC Prime, en geen nieuws via BBC World). Totdat KPN de boel overnam. Die brachten een nieuwe set decoders, die ik niet ontving, boden mij ook niet aan die te gaan ontvangen, maar stemden vanaf dat moment wel al hun updates en zenderherschikkingen daarop af. Resultaat: ik heb met mijn Strong-ontvangers al maandenlang slechte, en soms zelfs géén ontvangst, waar het de commerciële zenders betreft. Bel ik KPN daarover, dan zegt men tot op heden 'probeer het eens met resetten van de ontvanger'. Gedaan, tot ik een ons woog. Hielp en helpt niet. Ben weer zwaar en dik. Mail ik KPN erover, dan zwijgt men in alle talen. Ik mailde verleden week dit:
L.S., ik ben Digitenne-abonnee van het eerste uur. Daarom heb ik 2 oudere decoders, van het merk Strong. Sinds de overname van Digitenne door KPN heb ik last van zeer slechte ontvangst. Uw helpdesk komt niet veel verder dan 'ontvanger resetten', en dat doe ik nu zeker 1x per week, maar het heeft nog nooit geholpen. Wat gaan wij daar eens aan doen? Ik vind, gezien de maanden dat ik al 'geniet' van slechte ontvangst, dat het u niet zou misstaan mij kosteloos te voorzien van het nieuwere type ontvanger. Met groeten, en wacht nog steeds op een antwoord. Intussen merk ik vandaag dat ik HELEMAAL geen toegang meer heb tot de commerciële zenders, alsof ik mijn abonnement niet betaald zou hebben, terwijl dat per automatische incasso geïnd wordt en mij geen bericht bereikt heeft dat er daarvan 1 mislukt is (zou ook niet moeten kunnen, mijn saldo is er te allen tijde toereikend voor geweest). Bel ik KPN daar weer over, dan krijg ik nu via het ervoor bedoelde 09000576, dat mij 10 cent per minuut plus het tarief voor mijn mobiele telecommunicatie kost, een bandje dat mij vertelt dat men het door problemen met de zenderherschikking te druk heeft, dat ik over de nieuwe software voor de Samsung-ontvangers (die ik niet heb) een ander nummer kan bellen, en dat men de verbinding verbreekt, hetgeen vervolgens gebeurt. Vandaag verscheen een rapport dat 'Kloteklanten' heet, waaruit blijkt dat Nederlandse bedrijven de klant schofterig behandelen. Ben ik verbaasd? Nee. Zal ik iedere kans aangrijpen om mij te ontdoen van KPN? Al decennia. Ik wil in geen geval geweld goedpraten. Maar IK ben NIET verbaasd, dat mensen soms hun zelfbeheersing verliezen, tegenover dit soort bedrijven, en tegenover buschauffeurs, die dezelfde schofterige arrogantie met regelmaat tentoonspreiden. Je kunt wel roepen dat dat niet hoort, je zelfbeheersing verliezen - maar volgens mij zou er EERST eens even gewerkt moeten worden aan een maatschappij waarin men doet wat hoort, namelijk zorgen dat er niets is om je zelfbeheersing over te verliezen. |
Eerdere afleveringen:
Back | Forward | Home | Mail |