Doorzoek deze site: Wat zijn wij aan het doen?
21 februari 2005 Het is niet te geloven. Alsdat het niet te geloven is. Had ik al gezegd dat het niet te geloven is? Het is niet te geloven. Kom ik, wat tijd geleden, bij The Phonehouse, Grote Houtstraat, Haarlem (kwalijke zaak, vermijden, bestrijden, maar dat wist ik toen nog niet), op zoek naar een headset-met-draad, voor mijn Sony Ericsson T630 mobiele telefoon. Zo'n headset gebruik ik namelijk graag achter de computer, dan kan ik onderwijl typen. "Nee meneer, u heeft liever een mooiglanzende, draadloze Jabra Headset, neem dat nou van mij aan." Sodemieter op! Ik HEB een mooiglanzende Jabra B200 Headset, namelijk! Die gebruik ik namelijk graag in de auto, waar een headset-met-draad onprettig verstrikt raakt rond mijn handrem-handel, namelijk, blijkt uit ervaring. Maar omdat ik die mooiglanzende Jabra Headset graag in zijn oplader douw, bij thuiskomst, en tegen die tijd doorgaans het gevoel ervan in mijn oor redelijk zat ben, gebruik ik die dus NIET graag achter mijn pc, en stap ik daar bij voorkeur over op de headset-met-draad. Kortom, ik weet donders goed wat ik vraag, en ik vraag niet om een mooiglanzende Jabra Headset, ik vraag om zo'n oetlullig ding-met-draad, wijsneuzige OETKLOOT! Probeer niet mij een veel duurder ding aan te smeren dat ik Godbetere al lang heb, RANDMONGOOL! Verkoop mij Goddomme een headset-met-draad! Afijn, die kreeg ik uiteindelijk, maar bleek kut. Want stoorde als een vooroorlogse radio, vertelden mij al mijn gebelde vriendjes. Dus toen ik, gisteren, tijdens het uitvoeren van werkzaamheden voor mijn werkgever het oorschelpje van mijn mooiglanzende Jabra B200 Headset kwijtspeelde, dacht ik: "Geen probleem, naar The Phonehouse". Dom, want ik wist eigenlijk al dat dat een kwalijke zaak was (vermijden, bestrijden). Maar goed, ik daarheen en vragen om zo'n dingetje. "Nou, meneer, als ze extra bijgeleverd worden bij de mooiglanzende Jabra Headset, dan pak ik 'm zo wel uit een doos voor u. Maar ik geloof dat dat niet zo is. Hee, dat is inderdaad niet zo. Maar, bij The Phonehouse sturen we u niet weg als we u kunnen helpen hoor." Nee, dat zal. Maar wel met een half werkend kutding mij 'helpen', weet ik al. Afijn, dat maar verzwegen. "Kijk meneer, hier heb ik een testmodel, en - wrikkewrikke - daar haal ik hem wel even af. Wrikke-wrikke - Oh, dat gaat niet, want..." "Daar zit-ie met lijm op vastgelijmd, omdat-ie toch niks doet, nee, dat zie ik." "Nou meneer, dan kan ik u alleen nog maar aanraden via de website Jabra.nl te vragen om een nieuw oorschelpje voor uw mooiglanzende Jabra B200 Headset. Ik weet zeker dat ze u er één opsturen, en misschien zelfs wel drie!" Ja bedankt en een prettige dag verder. Not. Mij dus mooi wegsturen, niet eens met een half werkend kutding, maar gewoon zonder mij te helpen. Dan maar naar de Belcompany (prima zaak), waar ik ooit mijn mooiglanzende Jabra Headset aanschafte. Prima zaak, bleek ook nu. "Oh meneer, u zoekt een nieuw oorschelpje, voor uw mooiglanzende Jabra B200 Headset? Nou, dan hebt u hier een pakje van vijf, die verkopen wij standaard. Alstublieft meneer. Oh, u wilt ook nog een headset-met-draad, voor uw Sony Ericsson T630 mobiele telefoon, omdat de vorige stoort? Dan hebt u hier een mooiglanzende headset-met-draad, die niet stoort, voor uw Sony Ericsson mobiele telefoon. Alstublieft meneer. Prettige dag verder, meneer!" Nou inderdaad. Kijk. Dat bedoel ik nou. Ondernemerschap zit 'm niet in ZEGGEN dat je iemand niet wegstuurt zonder 'm te helpen, maar in het te DOEN. En dus: koop NOOIT bij de Haarlemse vestiging van The Phonehouse (kwalijke zaak, vermijden en bestrijden). Ga liever naar BelCompany Haarlem (prima zaak). Maar het is allemaal niet te geloven. Alsdat het niet te geloven is. Had ik al gezegd dat het niet te geloven is? Het is niet te geloven: het lijkt op een eerder verhaal, maar dan over een andere winkel (ook kut). |
Eerdere afleveringen:
Back | Forward | Home | Mail |